Tomasz Pawul to co-founder infoShare – konferencji technologicznej, która odbędzie się w dniach 22-23 maja w Gdańsku. W poniższym wywiadzie odpowiada na pytania dotyczące konferencji.
Jak pojawił się pomysł na organizację konferencji InfoShare?
Pomysł pojawił się dość niespodziewanie w 2007 roku, kiedy razem z Andrzejem, Marcinem i Grzegorzem, po kolejnej akademickiej konferencji, stwierdziliśmy, że sami potrafimy zrobić ciekawe wydarzenie traktujące o szybko rozwijającym się wtedy Internecie. Ponieważ wszyscy zajmowaliśmy się technologią internetową i programowaniem, to była tematyka pierwszej konferencji. Po długich dyskusjach wybraliśmy nazwę infoShare, ponieważ idealnie oddawała wartości, którymi kierujemy się do dziś: szerzenie wiedzy o nowych technologiach i kreowanie trendów w tej dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Pierwsze kilka edycji było zajęciem typowo dodatkowym, realizowanym po godzinach. Wraz ze wzrostem konferencji przenieśliśmy się z Politechniki Gdańskiej, gdzie odbywały się pierwsze edycje, do centrum wystawienniczo-konferencyjnego AmberExpo. Ta przestrzeń jest w stanie pomieścić wszystkich naszych uczestników. W zeszłym roku było ich ponad 6000.
Jakie jest największe wyzwanie, które stoi przed organizatorami wydarzenia w tym roku?
Organizacja konferencji każdego roku jest wyzwaniem, ze względu na skalę, liczbę uczestników, partnerów, a także scen i speakerów. Stosowane w latach poprzednich rozwiązania stają się niewystarczające i wymuszają sięganie po nowe. Myślę, ze każda z osób organizujących może wskazać nieco inne aspekty organizacji, istotne z punktu widzenia obszaru, za który odpowiada. Ja zdecydowanie postawił bym na wyszukanie i pozyskanie dysponujących odpowiednią wiedzą i umiejętnościami prelegentów. Najważniejsza jest dla nas ich eksperckość, a więc to, jakie tematy poruszają. Czy nam się to udało? Moim zdaniem tak, a przekonać się o tym można uczestnicząc w konferencji.
infoShare jest największą tego typu konferencją w Europie Środkowo-Wschodniej. Co wyróżnia to wydarzenie na tle innych?
Od początków konferencji stawiamy na wysoką merytorykę – walczymy zawsze o najlepszych speakerów i o odpowiedni poziom merytoryczny prelekcji. Konferencja po początkowym okresie rozbudowała też zakres poruszanych tematów. Zauważyliśmy, że konferencja jest postrzegana jako ciekawa, a nasi uczestnicy zyskują dużo więcej, jeśli gromadzimy nie tylko specjalistów IT, ale także osoby zainteresowane digital marketingiem czy startupperów. Propagujemy dzielenie się wiedzą i nawiązywanie relacji pomiędzy specjalistami z różnych obszarów.
Co sprawiło, że akurat Gdańsk jest miastem, w którym organizowana jest konferencja infoShare?
To kilka czynników: wszyscy mieszkamy w Gdańsku i okolicach. W Gdańsku nie było też w odróżnieniu do innych miast konferencji choćby zbliżonych wielkością i tematyką. Poza tym Gdańsk jako miasto ma wiele do zaoferowania: starówka, plaże, morze, z czego korzystamy organizując dla uczestników kilkugodzinny rejs po Zatoce Gdańskiej czy poranny bieg po plaży. Gdańsk posiada również relatywnie dużą liczbę specjalistów IT oraz firm z tej branży.
Blog devcorner.pl gromadzi społeczność osób zainteresowanych tematem Web Developmentu. Czy znajdą oni interesujące wykłady na InfoShare?
Zdecydowanie. Tegoroczna agenda zawiera kilkanaście prelekcji z zakresu front-endu.
Pierwszego dnia konferencji, 22 maja, na dużej scenie Tech gdzie pokazujemy obecne i przyszłe trendy, omawiamy ciekawe technologie i interesujące przypadki ich użycia, np.: Paul Bakaus z Google w tematyce AMP i Progressive Web App, Vitaly Friedmanz smashingmagazine.com – New Adventures in Responsive Web Design, czy Harry Roberts csswizardry.com – o tym jak opanować kody third-party w naszej aplikacji webowej.
Drugiego dnia, 23 maja, na scenie Tech Plus przeznaczonej wprost dla software developerów i architektów, z bardzo technicznymi prelekcjami z live codingiem jest umieszczony dedykowany blok 5 wystąpień poświęcony wyłącznie front-endowi, a wśród nich: Forbes Lindsay (Changepage) – zaprezentuje temat testowania aplikacji webowych, Ryan Townsend (Shift Commerce) – pokaże jak budować szybkie i niezawodne serwisy internetowe.
Całość znakomicie dopełniają warsztaty, w czasie których przez praktyczne zajęcia w niewielkich grupach możemy nabyć umiejętności: używania narzędzi służących do śledzenia i poprawiania wydajności serwisów internetowych (Harry Roberts) czy poznać sztuczki i triki pozwalające zbudować idealną stronę eCommerce.
Jak wziąć udział w infoShare 2018?
Organizatorzy przygotowali kilka różnych opcji, dzięki którym możemy wziąć udział w konferencji. Dwie z nich, które najbardziej zainteresują developerów to:
- BASIC PASS – darmowa wejściówka, która da Ci dostęp do wszystkich otwartych scen infoShare, dwóch eventów pobocznych i możliwość wejścia do strefy expo
- CONFERENCE PASS – wejściówka, która dodatkowo zawiera dostęp do zamkniętych scen konferencji, pięciu eventów pobocznych, posiłki w food truckach i 25% zniżki na warsztaty
Wejściówki możesz zamówić wchodząc na stronę rejestracji.
Już jutro na devcorner.pl pojawi się konkurs, w którym do wygrania będzie wejściówka CONFERENCE PASS.
Do zobaczenia na infoShare 2018! 🙂